9 найпоширеніших міфів про роботу SMM-менеджера

SMM-менеджер - одна з професій, які в останні роки стрімко набирають популярність. Вона вже встигла обрости різними історіями, непорозуміннями й міфами, на кшталт того, що це робота для школярів і т.д. Нам здається, що вже пора взятися за їх розвінчання. У статті ми спробуємо розібратися, що мається на увазі в описах вакансій, навіщо насправді потрібен SMM, і як він повинен працювати.
Що може входити в обов'язки ідеального SMM менеджера?

Основні обов'язки відповідального за SMM в компанії можуть включати:

  • вибудовування загальної стратегії присутності бренду в соціальних мережах;
  • втілення цієї стратегії в реальність;
  • вміння відчувати та розуміти бренд, орієнтувати всі дії на його цільову аудиторію і спілкуватися її мовою;
  • розумне розпорядження бюджетом, ведення та аналіз рекламних кампаній;
  • мати почуття прекрасного і вміти ловити тренди;
  • грамотна письмова мова, вміння написання та коригування текстового контенту;
  • вітається знання основ верстки та розуміння юзабіліті для оптимізації сайту під соціальні мережі;
  • не зайвим буде і вміння робити красиві світлини. Малий бізнес неможливо уявити без ефектного профілю в Instagram, а створення для нього додаткового "живого" фото-контенту SMM-менеджером точно стане у пригоді;
  • ну і, звичайно ж, дуже важливе вміння працювати з людьми й навички психолога та ін.
Як бачимо, хороший SMM-спеціаліст повинен бути різносторонньо розвинутим і готовим до виконання широкого спектра робіт.
Міф 1. Робота у соціальних мережах - для школярів чи стажерів.


Далі від істини вже нікуди. Адже маркетинг в соціальних мережах - одне з необхідних завдань для розвитку бізнесу будь-якого масштабу. Якщо ви думаєте, що це якесь дитяче завдання, яке може виконувати будь-який школяр, то можете ставити хрест на своїй репутації. Неправильне позиціювання, неякісний контент, нерозуміння стратегії та цілей - все це в кращому випадку призведе до зменшення кількості фоловерів, а в гіршому - негативно відіб'ється на ставленні до бренду і продажах.
Міф 2. Соціальні мережі - це звичайна робота по 8 годин 5 днів на тиждень.

Ось ще один поширений стереотип. Маркетинг соціальних мережах - це 24 години на добу, 7 днів на тиждень, щодня. Щоб SMM маркетинг мав вагомий авторитет в соціальних мережах, потрібно бути онлайн завжди. Це означає, що ви повинні вміти користуватися різними інструментами планування, а іноді навіть вміти відповісти на запитання потенційних покупців в будь-який час дня і ночі (адже інтернет не спить ніколи).

Міф 3. Від SMM маркетолога не доб'єшся ефективних і вимірних результатів.

Виміряти результат і ефективність роботи в SMM сьогодні вже не є неможливим. Є кілька варіантів відстежити результат роботи SMM.

  • Звертайте увагу на охоплення, залученість користувачів, конвертацію платного трафіку в соціальний. І не забувайте відстежувати ROI - показник окупності витрат на SMM.
  • Відстежуйте показники зростання ER - індексу залученості.
  • Аналізуйте місце SMM в асоційованих конверсіях. Таким чином, ви зможете оцінити окупність витрат на просування в соціальних мережах.
Міф 4. Вся робота - це просто просити друзів і знайомих лайкати пости для збільшення рівня соціальної присутності.

Досвідчені SMM-менеджери не стануть весь час просити друзів і родичів лайкати свої пости. Вони прекрасно знають, що їм не вдасться обдурити програму, що вираховує коефіцієнт активності. Вона влаштована трохи складніше, ніж звикли думати користувачі. Ось чому так важливо опрацьовувати креатив постів і взаємодіяти з великою за кількістю аудиторією.
Міф 5. Нам взагалі не потрібний SMM.

«Соціальні медіа не підходять для нашої галузі». Дуже багато так міркують. Одне з найпоширеніших питань на цю тему - про що нам писати, якщо ми з В2В. Особливо B2B компаній-виробників, які займаються будівництвом, промисловістю та ін.

Проте, в той час як вони і їх B2B партнери не розуміють, як впровадити соціальні медіа, їх співробітники як і раніше соціально активні люди, і вони також люблять посидіти в мережах, подивитися новини на цікаві їм теми, в тому числі, їх професійної спрямованості. Подивіться навколо: від дітей до бабусь і дідусів, все в соціальних медіа в ці дні.
Поширена помилка B2B компаній - розглядати своїх клієнтів, як просто інші компанії, а не як людей, які в них працюють, які так само соціально доступні, як і всі інші.
В принципі, і таке можливо. Але лише за наявності унікального продукту і з самого початку ідеально розробленим маркетингом.
Якщо у вас відсутні конкуренти, ви робите дійсно якісний продукт, і у вас ідеально вибудуваний клієнт-сервіс, то все це зможе дати хороші результати й без залучення коштів на різні конкурси та рекламу.
Однак, якщо ви вважаєте, що буде досить багато писати, про вас і так все відразу дізнаються, без використання додаткових на це бюджетів - ви глибоко помиляєтеся.
Міф 6. Попит на SMM фахівців уже сформовано.

HR-бюро Big Fish Recruitment і комунікаційна група iMARS провели щоквартальне дослідження ринку праці маркетингових комунікацій. В ході дослідження були проаналізовані 16 категорій фахівців у SMM, SEO, контекстній рекламі, web-дизайні, стратегії, маркетингу та ін.
Попит на спеціалістів SMM почав істотно збільшуватися ще з січня 2016 року, а кількість вакансій відтоді зросла майже у два рази, внаслідок чого посилилась і конкуренція.
Міф 7. SMM повинен коштувати дешево.

Сьогодні є загальноприйнята думка про те, що цілком можна обійтися малими бюджетами на початковій стадії SMM-просування. Звичайно, послуги SMM сьогодні не мають будь-якої фіксованої вартості, і кожна компанія може поставити свій «цінник».
Але, починаючи роботу з SMM, вкрай важливо розуміти, що одноразова акція зовсім нічого не дасть бізнесу. SMM необхідно інтегрувати в систему маркетингових комунікацій при будь-якому виді бізнесу, а результат доцільно чекати лише при проведенні регулярної роботи.

Звичайно, можна платити фахівцеві й менше, але в такому випадку, очікувати прогнозованого результату не варто, він може вийти й нульовим. Багато роботодавців продовжують звертатися до фрілансерів, готових «зробити SMM за 200$», але через 1-2 місяці витрачених часу, грошей і нервів, звертаються за допомогою до професіоналів. Адже хороші результати можна отримати лише від співпраці з досвідченими спеціалістами, за плечима яких не один успішний проект.
МІФ 8. SMM-щику не обов'язково самому мати багато підписників?

Можливо, так. Але тільки не «ботів». Погодьтеся, досить несолідно, коли у людини 4000 друзів, а на його стіні вподобані його мамою котики.

Якщо ви вирішили вести комунікацію за допомогою особистої сторінки менеджера, то вона може стати ще одним каналом комунікації з клієнтами. Крім постинга, він, в ідеалі, може стати лідером думок, здатним розповісти вашим клієнтам все про компанію, продукти, і в дружелюбній формі. Адже якщо ти любиш свій проект - тобі не соромно буде розповісти про нього друзям, в іншому випадку - не варто за нього й братися.

Однак є багато професійних SMM-щиків, які, навпаки, мінімально з'являються в соцмережах. Можливо, справа в пересичені ними.

Найправильніший спосіб спілкування з клієнтом в такому випадку - формування окремої робочої сторінки. Адже багатьом хочеться розповідати на своїй сторінці все по-чесному, наприклад, про якийсь бренд. Але в такому випадку, менеджер не має права з такими повідомленнями на стіні представляти свою компанію.
Цікавить співпраця? Залиште заявку.
Давайте почнемо співпрацю!
Залиште заявку, заповнивши контактні дані, і ми обговоримо Ваш проект.
Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних данних і погоджуєтесь з політикою конфіденційності
МІФ 9. SMM-спеціаліст вміє робити все

Часто від SMM-щика можуть зажадати все, що завгодно - і бюджети рахувати, і займатися просуванням, і намалювати, і станцювати, і т.д. Але як правило, люди, які заявляють, що все це можуть, у чомусь точно провисають.
Важливо визначитися, яка робота може виконуватися inhouse, а що можна довірити просто на контроль SMM-агенції. Наприклад, писати контент всередині бренду, а просувати за допомогою підрядника. Або навпаки.
Якісний SMM забезпечує присутність вашої компанії в соціальних мережах, що підвищує її імідж, підкреслює професіоналізм та лідерські позиції на ринку. Тому важливо довіряти цю справу професіоналам. Дізнатись більше про послуги і тарифи WOO agency на просування в соціальних мережах, створення фото та відеоконтенту, навчання та консультування, а також залишити заявку можна тут.


Джерело: myacademy
Сподобалась стаття? Розкажіть друзям!