Статистика рекламно-комунікаційного ринку України 2018 та прогнози об'ємів ринку 2019

Цікаво дізнатись, яка ж вона експертна оцінка Всеукраїнської рекламної коаліції?


Цього року до традиційної дискусії між експертними групами ВРК з'явився ще один спірний момент, який стосується абсолютних величин об'ємів рекламних інвестицій в той або інший рекламно-комунікаційний канал, що призводить до періодичного перегляду методик досліджень в наслідок коригування об'ємів ринку.

Що вважати власне рекламним ринком і де "знімати показники"? На виході з гаманця рекламодавця чи вході в рекламоносій? Ідеальна формула при якій ці суми рівні між собою, не працює – це легко довести і з цим усі згодні.

Знайти відповідь на питання, що таке "рекламний ринок", не так просто ще і тому, що знання про ринкову структуру деякі гравці використовують по-різному, іноді спекулятивно.

Великі і середні рекламодавці, як працюючі з рекламними агентствами, так і ті, що проводять медіа-угоди самостійно, потребують одних орієнтирів. Так, конкурентам в тих або інших індустріях важливо знати медіа долі один одного, яким є медіа мікс, які індустріальні категорії першенствують на яких носіях, який відсоток медіа інфляції і так далі.

За великим рахунком, суперечка про те, що з чим можна підсумовувати і порівнювати, а що виділити окремим компонентом рекламно-комунікаційного ринку, не занадто нова. Вже декілька років ВРК у своїх дослідженнях оперує даними про Маркетингові сервіси і PR-ринок, не намагаючись їх підсумувати з рекламним Медіа ринком. А цього року сталися чергові коригування.

Давайте детально розберемось у рекламному медіа-ринку.
Склад, методологія, оцінка медійного ринку знаходиться в розрізі таких класичних медіа, як: ТБ, Out of Home (OOH), Преса, Радіо, Реклама в Кінотеатрах залишаються цього року незмінними. ВРК оперує експертними оцінками як великих рекламодавців, медіа компаній і агентств, так і інформацією, отриманою від індустріальних асоціацій: Українській Асоціації Медіа Бізнесу (преса), Індустріального Комітету Зовнішньої Реклами (OOH Media), Радіокомітету (радіо), Інтернет Асоціації України і Interactive Advertising Bureau (інтернет).

З причини підвищеного інтересу до динамічного розвитку Інтернету, в цій частині ринку було вирішено впровадити деяке технічне нововведення, що дозволяє, на думку ВРК, найадекватніше, на цьому етапі розвитку ринку, відображати об'єми інвестування.

По підсумку 2018 року ринок медіа реклами виріс на 25%.

За прогнозами на 2019 рік зростання не лише збережеться, але і навіть прискориться – до +27%.

Інтернет реклама продовжує лідирувати по темпах приросту.

При цьому, інтернету вже "тісно" в традиційному медійному ринку і частина його бюджетів винесена за рамки медіа.



На завершення.

Рекламно-комунікаційна індустрія України в 2018 році продовжує рости, або, якщо хочете, відновлюватися.

Приріст рекламного медіа ринку на чверть свого об'єму, а нон-медіа приблизно на п'яту частину, не може не радувати.

Хочеться і далі залишатися оптимістом, незважаючи на всякі положення, політичні і економічні чинники.

Політична конкуренція наступного року, ймовірно, повинна внести свій додатковий вклад в зростання рекламного ринку. Хоча, значення політиків, як рекламодавців, часто дуже переоцінюється суспільством і ЗМІ, і навряд чи перевищить сумарні загальномедійні 5 % від об'єму комерційної реклами.

Загалом, плануємо, що житимемо і поживати, але на жаль, не наживатися!

Максим Лазебник
Генеральний директор ВРК

Цікавить співпраця? Залиште заявку.
Давайте почнемо співпрацю!
Залиште заявку, заповнивши контактні дані, і ми обговоримо Ваш проект.
Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних данних і погоджуєтесь з політикою конфіденційності
Сподобалась стаття? Розкажіть друзям!