Цільова аудиторія: список питань,
щоб описати портрет клієнта.

На планеті 7,4 мільярда людей і якщо ви вважаєте, що кожен із них ваш потенційний клієнт, ви не праві. Чому? Читайте далі.

Визначення цільової аудиторії - це перший крок до розуміння, яким повинен бути продукт та як його просувати. Не важливо який у вас бізнес: маленька власна кондитерська чи мережа хімчисток.

Цікавий факт: 40% власників на питання «Хто ваша ЦА?» відповідають: «Всі».
Звісно, якщо у вас необмежені бюджети, ви сміливо можете налагоджувати зв'язки з усіма прошарками населення.
    "Усвідомлення того, хто ваша цільова, дозволяє знайти оптимізований шлях комунікації з аудиторією.
    Якщо ви зараз візьмете в руки будь-яку книгу з маркетингу, то гарантовано зустрінете одну і ту саму пораду: перш ніж зайнятися просуванням товару, у вас обов'язково повинен бути складений портрет клієнта!
    Якщо ви пропустите цей крок, ваша маркетингова стратегія може бути приречена на провал.Щоб спростити процес опису портрета клієнта, WOO Agency склали список питань для зручності.

    * Для опису великої аудиторії треба створити від трьох до п'яти описів, щоб гармонійно будувати зв'язки з клієнтами.

    1. Загальні відомості:

    - «Яка стать у вашого клієнта?»
    - «Скільки йому років?»
    - «Де він проживає? Країна, населений пункт?»
    - «Який в нього рівень доходу?»
    - «Сімейне стан. Чи є діти, скільки їм років?»
    - «Клієнт живе у рідному місті, нещодавно переїхав чи живе довго і вже пристосувався?»

    Наприклад, Денис, 22 роки, живе у Вінниці з народження, отримує стипендію та підпрацьовує графічним дизайнером, полюбляє стосунки на короткий час.

    Ці питання допоможуть вам сформувати загальні відомості. На жаль, 80% людей, які описують покупця, зупиняються на цих запитаннях, і думають, що цього вистачить, але це не так.

    2. Професійні аспекти:

    - «У якій сфері він працює, наприклад: фінанси, медицина, освіта?»
    - «У якому форматі: робота за наймом, підприємництво чи фріланс?»

    Наприклад, Василь Іванович, заслужений вчитель фізичної культури, працює у школі вже десять років, любить свою роботу.

    3. Культурний рівень, хобі:

    - «Чи читає ваш клієнт книжки, якщо так, то які?»
    - «Як він спілкується? Жартує, матюкається, говорить літературною мовою?»
    - «Які жанри фільмів полюбляє?»
    - «Які у нього політичні погляди? А релігійні?»
    - «На якому транспорті їздить? Власний (велосипед, автомобіль), громадський?»
    - «Чи має він спортивні або творчі захоплення?»
    - «Вчить клієнт іноземні мови? Яка мета вивчення?»

    Після відповідей на ці запитання, ви отримаєте уявлення про клієнта, як про особистість.

    Наприклад, Віка, читає книжки лише українською, спілкується суржиком, любить фентезі фільми, вірить тільки у єдинорогів, їздить на таксі, бо вважає це економніше, ніж купувати автомобіль, любить малювати аквареллю, вчить французьку бо мріє поїхати в Париж»

    4. Здоров'я та зовнішній вигляд:

    - «Який стиль одягу клієнту близький?»
    - «Чи є він прихильником здорового способу життя? Має проблеми з надмірною вагою?»
    - «Чи прагне він стати привабливішим? Чи слідкує за собою?»

    Наприклад, Сергій, обирає одяг oversize, щоб приховати зайву вагу, з якою бореться вже давно, але має слабкість до солодкого, прагне схуднути, купив абонемент до спортивного клубу, але вже другий місяць ніяк не дійде туди.


    5. Digital life:

    - «Звідки клієнт отримує новини та розважальну інформацію? ТБ, газети, соціальні мережі?»
    - «Який тип контенту йому подобаються більше (відео, фото, статті, подкасти, музика)?»
    - «Техніку яких брендів любить: фанат IOS чи шанувальник пристроїв на операційній системі Android?»

    Наприклад, Макс, новини дізнається з телеграм-каналу, дивиться розважальні відео в Instagram, прихильник Apple, тому що вважає себе частиною великої мережі типу «закритої вечірки тільки для обраних».

    Цей крок допоможе обрати платформу, на якій згодом ви будете пропонувати свій товар та створите максимально ефективний контент.

    6. Авторитетність:

    Далі будуть одні з найголовніших питань для опису клієнта, адже це те, що безпосередньо впливає на купівлю. Не забудьте на них відповісти!
    - «Хто для покупця є авторитетом та лідером думок?»
    - «Чия думка важлива у прийнятті рішення «купувати чи ні»?»

    Наприклад, Альона, молода мама, має доньку на яку не шкодує грошей, лідер думок для неї - відома мама-блогер, при купівлі товару будь-яка забаганка дитини виконується.
    Ми зробимо все, щоб про вас дізналися саме ті, для кого ви створені!
    Залиште заявку.
    Де шукати та брати інформацію для опису цільової аудиторії?

    Живе спілкування - найефективніший метод для обізнаності в певній сфері. Можна це робити самотужки, якщо у вас обмежений бюджет, а можна найняти професіоналів, які допоможуть вам у цьому.

    Також досить ефективний крок - спостереження за процесом купівлі. Щоб гарно зрозуміти покупців вашого товару, йдіть у ті місця, де є ваша аудиторія. Це можуть бути ринки, перукарні, кафе тощо. Головне - спостерігати, як клієнт себе поводить. Наприклад, якщо ви продаєте одяг, ми радимо сходити в найближчий шоурум та зосередити свою увагу на тому, як людина обирає товар.

    Для on-line радимо використовувати Google Analytics - найпопулярніший інструмент для відстеження статистики. Близько 57% сайтів віддають перевагу саме йому. Ефективний розділ «Карта поведінки» - це діаграма, що дозволяє простежити за пересуванням відвідувачів вашого сайту.

    Відповіді на питання, які вас цікавлять, ви можете дізнатися у персоналу, який контактує з вашою ЦА. Джерелами інформації є перукарі, майстри з манікюру, консьєржі, чого тільки варті говіркі таксисти!



    Виділіть трохи свого часу, складіть портрет вашого ідеального клієнта, ви отримаєте розуміння того, де знаходиться ваша цільова аудиторія і як грамотно презентувати ваш товар, щоб він був максимально для неї цікавий. Все це дозволить вам значно заощадити бюджет і отримати максимальні результати.


    Сподобалась стаття? Розкажіть друзям!
    Давайте почнемо співпрацю!
    Залиште заявку, заповнивши контактні дані, і ми обговоримо ваш проект.
    Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних данних і погоджуєтесь з політикою конфіденційності